Start
Sitestruktur
Sökmotorsoptimering
Sökmotorannonsering
Domännamn
Marknadsföring
Analysera trafik
Marknadsundersökning
Dåliga exempel
Bra exempel
Komma igång
Frågor & Svar
Press
i-Strategi Blogg
Löderups Äng

Om oss


Analysera internettrafiken

Analysera marknadsföring
Till skillnad mot de flesta andra medier innebär internet en möjliget att analyser det mesta. Du kan se vem som besöker dig, från var denne besöker dig, var besökaren kommer ifrån, hur länge denne stannar, var denne lämnar etc.

Se till att utnyttja denna kunskap och använd den för att göra sajten bättre. Vill man att folk ska komma till ett beställningsformulär? Ändra isåfall sidorna och länkarna som leder dit och testa olika vägar. Undersök också var flest personer lämnar sajten, fundera på om det går att få några av dessa att göra något annat istället.

I dagsläget kan man t ex använda sig av Google Analytics / Urchin helt kostnadsfritt (kostade USD 500/månad för något år sedan). En annan vettig tjänst är Extreme Tracking, vilka har både en gratistjänst och en billig betaltjänst.


Start | Sitestruktur | Sökordsoptimering | Domäner | Internetfrågor | Marknadsundersökning | Marknadsföring | Sökordsannonsering |